Strony

2010/11/11

Poznań i Szczecin

Bangkok

Wiem, że dwie jaskółki wiosny nie czynią, ale i tak się cieszę, że rozgłośnie regionalne Polskiego Radia, rzadko, bo rzadko, ale przynajmniej co jakiś czas nadają produkowane przez siebie słuchowiska. W ciągu najbliższych paru dni dwa wydarzenia.

Z okazji Święta Niepodległości, dzisiaj (11 listopada 2010 roku, g. 16.15) Radio Merkury Poznań nada premierowe słuchowisko Basy Pana Braucha. Akcja dzieje się współcześnie i 100 lat temu. Dużo sobie po tym słuchowisku obiecuję - lwia większość produkcji radia Merkury Poznań zasługiwała, co najmniej na wyróżnienie. Szkoda tylko, że emisja odbywa się w tym samym czasie, kiedy inne słuchowisko emitowane będzie w Dwójce. Jest tak mało takich audycji... Ale może trzeba sie cieszyć, że w ogóle coś jest.

A już we wtorek (16 listopada 2010 roku, g. 19.00) Polskie Radio Szczecin przeprowadzi transmisję nagrania słuchowiska Krzysztofa Czeczota Pętla. Produkcja znana z konkursu Prix Italia. W nagraniu obecna będzie publiczność. Wstęp bezpłatny. Ja niestety mieszkam za daleko.

2 komentarze:

jorge pisze...

Fiu, fiu, fiu - strumień 128 kbps AAC - stawia PR Szczecin w czołówce polskich rozgłośni w internecie pod względem jakości przesyłu.

Szkoda tylko, że samo słuchowisko "Pętla" mocno prze(auto)reklamowane. Zgrabna, chociaż prościutka fabułka, w sam raz na kilkunastominutowy odcinek typu Koliber Studio, mocno okraszona najróżniejszym szumem medialnym. Bo i czegóż tam nie było - nawet gadający telewizor :-)) No i feeria samozadowolenia twórców przed i po spektaklu. Trochę tego za dużo jak na mój gust.

Autor pisze...

A ja niestety nie mogłem posłuchać. Mam nadzieję, że albo powtórzą (w co nie wierzę bo słuchowisk PR nie powtarza), albo może w radiu ogólnopolskim zostanie wyemitowane. Za to bardzo spodobały mi się "Basy Pana Braucha". Tylko zakończenie jakieś takie urwane...