Strony

2015/02/09

Rozmowa z Pawłem Salą

"Powrót po latach do radia nastąpił wtedy, gdy napisałem kilka sztuk, większość otrzymała ogólnopolskie nagrody i była drukowana, częściowo też wystawiana. W tej atmosferze sukcesu zwrócił się do mnie Waldemar Major Fydrych, czy nie zechciałbym wyreżyserować dla Teatru Polskiego Radia jego operę buffo „Don Generał” i tak nastąpił mój radiowy powrót. Byłem już wtedy także po debiucie filmowym „Matka Teresa od kotów” i zapewne to także stworzyło dla mnie bardzo przychylną atmosferę. Jednak styl „Don Generała”, tematyka i forma wynikają zasadniczo ze spotkania trzech indywidualności: autora tekstu Majora Fydrycha, autora muzyki Marcina Krzyżanowskiego i mojej reżyserii przy całościowym wsparciu fachowca od nagrań Andrzeja Brzoski, bez którego wiedzy i technicznej sprawności moglibyśmy polec" - o pracy w Teatrze Polskiego Radia i nie tylko z Januszem Łastowieckim rozmawia reżyserem filmowy, telewizyjny i radiowy, scenarzysta i dramaturg - Paweł Sala.

Wywiad w portalu Polskiego Radia.

Brak komentarzy: