Strony

2017/03/04

III Maraton Słuchowisk NASŁUCHIWANIE

Już 19 marca 2017 r. o godz. 12.00 w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie III Maraton Słuchowisk NASŁUCHIWANIE: RÓŻEWICZ/KOMPOZYCJE.

Trzecia edycja Maratonu Słuchowisk zostanie w całości poświęcona Tadeuszowi Różewiczowi. Tematem NASŁUCHIWANIA będzie głosowa i dźwiękowa interpretacja twórczości autora Kartoteki. W programie znajdą się nowe i archiwalne realizacje eksperymentalnej dramaturgii Różewicza, słuchowiska oparte na wierszach poety, jego wypowiedzi radiowe oraz autorskie lektury liryczne. Maraton rozpocznie się słuchowiskiem na żywo wyreżyserowanym przez Krzysztofa Czeczota na podstawie legendarnej sztuki z 1964 roku: Świadkowie albo nasza mała stabilizacja. Wśród przypomnianych nagrań znajdzie się Odejście Głodomora w reżyserii Helmuta Kajzara. W tej realizacji, obok Mariusza Dmochowskiego, wystąpił Olgierd Łukaszewicz – który będzie gościem Maratonu. W połowie NASŁUCHIWANIA dziennikarka radiowa Iwona Malinowska oraz reżyser radiowy Marek Kulesza zaprezentują i skomentują (Auto)biografię radiową Tadeusza Różewicza. W finale wysłuchamy poetyckiego Recyklingu w reżyserii Waldemara Modestowicza, zdobywcę Grand Prix na festiwalu „Dwa Teatry” w 2007 roku. Autorem koncepcji Maratonu jest Jacek Kopciński, który poprowadzi rozmowy z twórcami słuchowisk.

Program:
  • 12.00 Słuchowisko na żywo: Tadeusz Różewicz, Świadkowie albo nasza mała stabilizacja, reżyseria Krzysztof Czeczot. Rozmowa z twórcami słuchowiska
  • 13.30 Tadeusz Różewicz, Akt przerywany, adaptacja i reżyseria Krzysztof Czeczot (2016). Rozmowa z reżyserem i ze studentami biorącymi udział w słuchowisku
  • Przerwa na kawę
  • 15.00 Iwona Malinowska, Marek Kulesza: (Auto)biografia radiowa Tadeusza Różewicza
  • 16.00 Tadeusz Różewicz, Odejście Głodomora, adaptacja i reżyseria Helmut Kajzar (1979). Rozmowa z Olgierdem Łukaszewiczem
  • 17.30 Tadeusz Różewicz, Recykling, adaptacja i reżyseria Waldemar Modestowicz (2006). Rozmowa z Waldemarem Modestowiczem

Organizatorzy: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, Ośrodek Badań nad Polskim Dramatem Współczesnym IBL PAN, Teatr Polskiego Radia.

Informacje o I Maratonie i II Maratonie.

Brak komentarzy: