Strony

2012/03/24

Musicalowe Damy i huzary

Już jutro, w niedzielę o godz. 21.05, w radiowej Jedynce, wyjątkowe słuchowisko. Jedna z najlepszych sztuk komediowych Aleksandra Fredry Damy i huzary - tym razem w wersji musicalowej. Kompozytorem jest Jerzy Derfel - jak twierdzi Polskie Radio starał się on nawiązać do twórczości Rossiniego i Moniuszki. W słuchowisku występują m.in. Wojciech Wysocki (Major), Tadeusz Woszczyński (Grzegorz), Mieczysław Morański (Rotmistrz), Robert Kowalski (Rembo), Piotr Furman (Kapelan), Kondrad Marszałek (Porucznik), Dominika Łakomska (Zofija), Katarzyna Kozak (Orgonowa), Katarzyna Żak (Dyndalska), Agnieszka Fajlhauer (Aniela), Klementyna Umer (Zuzia), Marta Kuszakiewicz (Fruzia), Olga Szomańska (Józia).
Jestem bardzo ciekawy jutrzejszego słuchowiska. Mam nadzieję, że przez nową / nowatorską aranżację, fredrowska komedia nie utraciła swojej staroświeckiej specyfiki.

2 komentarze:

Anna Ferraris pisze...

Za dużo śpiewania! Z komedii zrobił się wodewil

Autor pisze...

Ja niestety też jestem zawiedziony. W ogóle nie poczułem fredrowskiego klimatu.