Strony

2018/04/17

Mamuniakowie jak Matysiakowie? Płock też ma swoje słuchowisko

Fragment artykułu z Gazety Wyborczej.

Jego główny bohater to Adam Mamuniak, mężczyzna bezrobotny i wciąż mieszkający u mamusi. Ma 30 lat, dziewczynę Żanetę i smykałkę do majsterkowania. Mamuniakowie mieszkają w Płocku, a słuchowisko im poświęcone jest osadzone w realiach naszego miasta, choć - jak zaznacza twórca audycji - nie jest to związek ścisły.

Ten twórca to Mariusz Pogonowski, aktor płockiego teatru, także reżyser i scenarzysta.

– W reżyserowanej przeze mnie tegorocznej Szopce Noworocznej występował Marcin Figura z Radia RPL FM – Pogonowski opowiada „Wyborczej”, skąd w ogóle wzięli się Mamuniakowie. – Zaproponował, żebym napisał coś w rodzaju słuchowiska, cyklu skeczy. Od razu się zgodziłem, zawsze o tym marzyłem, jestem fanem niesamowitej atmosfery Matysiaków, humoru spod znaku „Kocham pana, panie Sułku”. Rzecz jasna, żaden tam ze mnie Friedmann czy Janczarski... W każdym razie – wymyśliłem Adama Mamuniaka!

Mamuniak – nazwisko ma podkreślić bliski związek bohatera z matką. Adam ma 30 lat, pokój u swej rodzicielki, żyje trochę we własnym świecie. W tę rolę wciela się sam Pogonowski. Jego mamę, wielbicielkę radiowych wiadomości i znawczynię życiowych prawd gra uwielbiana przez widzów teatralnych, filmowych i telewizyjnych (a teraz zapewne i przez radiosłuchaczy) Grażyna Zielińska. Dziewczyną Żanetą, nieco nieśmiałą studentką, jest z kolei Sylwia Krawiec (obie panie to także aktorki płockiego teatru). (...)


Brak komentarzy: